Etusivu \ Kuluttaja-asiat \ Markkinoinnin ja sopimusehtojen valvonta \ Ratti.fi korjasi markkinointiaan

Ratti.fi korjasi markkinointiaan

Ajo-opetuksen välitys­palveluna toimiva Ratti.fi (YMediaHouse Oy) saattaa yhteen ajo-opetusta tarvitsevia ja ajo-opetusta antavia henkilöitä. Yritys myy verkko­sivuillaan myös teoriapakettia, joka on tarkoitettu B-ajokortin perusvaihetta ajo-opetus­lupa­opetuksessa suorittaville.

Kuluttaja-asiamies havaitsi sivustolla useita puutteita. Lisäksi kuluttaja-asiamies selvitti, toimiiko Ratti.fi pelkkänä verkko­alustana, jonka kautta ajo-opettajat ja oppilaat voivat löytää toisensa vai onko Ratti.fi myös kuluttajan tosi­asiallinen sopimuskumppani, jolle kuluttaja maksaa sopimukseen liittyvät maksu­suoritukset.

Kuluttaja-asiamies tapasi Ratti.fi:n maaliskuussa 2017. Yritys sitoutui korjaamaan markkinointiaan ja lisäämään tiedon etä­myynnin peruuttamis­oikeudesta verkko­sivuilleen. Yritystä ohjeistettiin samassa yhteydessä hinnan ilmoittamiseen ja etä­kauppaan liittyvistä säännöksistä.