Etusivu \ Digitalisaatio \ Kuluttajahallinnon tietojärjestelmä (KUTI)

Kuluttajahallinnon tietojärjestelmä (KUTI)

Kuti on KKV:n ja kuluttajaneuvonnan yhteinen tietojärjestelmä. Tavoitteena on kerätä kuluttajakaupan ongelmia koskevat yhteydenotot yhteen paikkaan, jolloin ongelmien havaitseminen ja niihin puuttuminen on mahdollisimman tehokasta. Kutiin kirjattiin vuonna 2017 yhteensä noin 73 200 tapausta, mikä oli noin 6 % vähemmän kuin edellisenä vuonna. Kutia kehitettiin muun muassa uusilla toiminnoilla ja ohjeilla, joiden ansiosta pystyttiin hyödyntämään entistä monimuotoisempaa tietoa, tarkentamaan tiedon laatua ja parantamaan käyttäjäkokemusta. Uudistukset tehostivat paitsi kuluttajaneuvontaa myös markkinoiden ilmiöiden analysointia ja havaittuihin epäkohtiin puuttumista.